"In the Bedroom" ve "Little Childeren" filmlerinin başarılı yönetmeni Todd Field, 16 yıl aradan sonra bir başyapıt ile karşımızda. Senaryosunu sadece Cate Blancehett’i düşünerek yazmış olduğu bu film, Blanchett’ın kariyerinin en iyi performansı olabilir. Târ, geçtiğimiz yılın en iyi filmlerinden biri...
Tár, en basit hâli ile ifade edecek olursak, görkemli bir zirveden düşüş hikâyesi. Kariyerinin zirvesinde bir kondüktör/maestro ile karşı karşıya olduğumuz filmin ilk sahnesinden itibaren bunu hissetmemiz için her şey yapılmış.
Film, the New Yorker dergisi aracılığı ile yapılan bir Q&A sahnesi ile açılıyor. Lydia Tár’ın anons edilmeden önce Wikipedia sayfasından alıntılanan kısa biyografisi okunurken, satırları sessizce tekrarlayan asistanından (Alev Almış Bir Genç Kızın Portresi filminden hatırladığımız Noemie Merlant canlandırıyor) filmdeki Tár ile röportaj yapan kişinin oyuncu değil de gerçek bir The New Yorker yazarı olmasına kadar tüm detaylar, oldukça güçlü ve ikna edici bir açılış sağlıyor. Birçok kişinin filmi kurgudan ziyade biyografi zannetmiş olması da bundan.
Yönetmen Lincoln Center’daki konuşmasında Tár’ın mesleğinin bir şirket CFO'su ya da çok güçlü bir Hollywood yapımcısı da olabileceğini söylüyor. Bu seçiminin arkasında hiyerarşinin kritik önem taşıdığı, katılaşmış ve çok güçlü olduğu bir meslek fikri var sadece. Biz ise Berlin Filarmoni Orkestrası’nda de şef olmasından ve sonuç olarak filmin bütününe yayılan soğuk estetikten oldukça memnun kaldık.
Filmin muhtemelen en çok tartışılacak, yıllar geçse bile tekrar hatırlatılacak, sahnesi ise Julliard sahnesi. Aynı zamanda Field’in yazmış olduğu ilk sahne. Filmin tamamını izleyenler; hem sahnenin önemini hem de filmin omurgasının bu sahne etrafında çerçevelenmiş olduğunu görecekler.
Son olarak küçük bir funfact: Baştan çıkarıcı Rus çellist karakterini oynayan kişi de aslında oyuncu değil, İngiliz bir çello virtüözü. Bu role arkadaşlarının ısrarı ile başvuruyor ve rolüne YouTube'da videolar ile aksan çalışarak hazırlanıyor.
✍🏼: @esranalbant
#nothenews #film #sinema #tár #Cate Blancehett #toddfield
Comments